Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Káhira

Po příletu na letiště v Káhiře, ujištění, že Egypt neznamená jen poušť a nic jiného, jsme se mohli s mým doprovodem vydat na cestu( něčím , čemu by se i dalo možná říci auto) k jeho rodině...

Na konci minulého roku jsem měla možnost strávit několik týdnů v Káhiře, ne jako "obyčejný " turista( tedy spíše turistka v mém případě) , a co všechno jsem musela " strávit" se pokusím vylíčit.

Po příletu na letiště v Káhiře, ujištění, že Egypt neznamená jen poušť a nic jiného, jsme se mohli s mým doprovodem vydat na cestu( něčím , čemu by se i dalo možná říci auto) k jeho rodině. Vzhledem k neexistujícím jakýmkoli pravidlům, včetně těch silničních, jsem si krásně užila cestu, která se dá lehko přirovnat k jízdě na horské dráze. Asi po hodině jsme dorazili na místo. O přes hlubokou noc byl vidět neuvěřitelný nepořádek všude kolem...

Druhý den začalo seznamování s rodinou. Na mojí počest" mi předvedli za hlasitého Allahu Akbar, jak zabít, stáhnout a vykuchat králíka během pěti minut. Celkem jsem litovala, že nejsem vegatarián ,...

Další den jsem měla vidět přípravu arabského domácího chleba, jenže se mi podařilo zaspat( i když zaspat , no jen jsem nevstala ve 4) Tak jsem dorazila akorat na pečení. Přiznám, že když jsem viděla ženy šlapající v mouce, v ní pobíhající děti a v té STEJNÉ mouce rozvalující se chleba, nebylo to nic příjemného. Ale nemohla jsem přece urazit a chleba byl moc dobrý. Jen nevím, jestli žaludeční a jiné problémy, které se mě držely následující týden, byly právě z této lekce hygieny, nebo z čaje, který se u toho podával. Z toho důvodu jsme museli zrušit plánované výlety.Celou dobu jsem přemýšlala, jak je možno vůbec v takových hygienických podmínkách přežít...Jde to !

recept na chléb ( není nutno předem šlapat v mouce - mám vyzkoušeno)

1/2 kostky droždí, trochu cukru, pár lžic teplé vody, z toho udělat kvásek, přidat asi 500g polohrubé mouky ,teplou vodu, 1 lžíce soli, 1 lžíce oleje, zadělat tužší elastické těsto, nechat hodinu vykynout, vyválet placky na 0,5 cm. Mezitím maximálně rozpálit troubu , a pečeme po obou stranách ( nejvíce se mi osvědčilo přímo na dně elektrické trouby, bez plechu, pozor hlídat at se nepřipálí!)

Několik následujících dnů ( nebo všechny? ) probíhalo podle stejného scénáře: nějaký výlet, nějaká návštěva. Dávno jsem vzdala zkoušet si zapamatovat všechna jména, stačilo ostatně říci...." no , ta tvoje setřenice, teta, tvůj strejda, ..." Na konci mi bylo řečeno, že jsem nepoznala ani půlku rodiny, uff..

Najíst se v centru Káhiry a levně nebyl nejmenší problém, ceny tam jsou výrazně nižší než u nás, a když máte arabského průvodce při ruce ( a to jsem měla) , pak je to úplně jednoduché. Můj žaludek už začal akceptovat, trošku jinou egyptskou stravu, tak jsem se mohla pustit do ochutnávání :).

Nejvíc mě očarovalo" Koshari :

uvařit malá kolínka, pár rozlámaných špaget, zvlášť čočku, a zvlášť rýži. Z rajského protlaku uvařit omačku, možno přidat chilli.římský kmín, trochu octa, sůl, pepř, nše smíchat dohromady, navrh opraženou cibulku a mňam

Protože se měl za pár dní slavit svátek eid adha, přípravy v rodinách se točily kolem toho, úklid, pečení různých dobrůtek, již zmiňovaný chléb,....to vše za dodržování půstu od rána do západu slunce.Když nadešel ten slavný den, ráno proběhla specialní modlitba v mešitě, po které následovalo to, že každá rodina před domem, případně v domě! zabíjí ( přesněji řečeno obětuje krávu, ovci, ...). Podle toho ulice take vypadaly. Take jsem měla možnost ( pod lehkým nátlakem ) pozorovat toto zabíjení ( omlouvám se obětování , v našem případě "jen" ovce). Byla to hruuuuuuza, a sledovala jsem tuto podívanou asi tak, jako když jsem se jako malá dívala na strašidelný film- také přes prsty :).

Když jsem za hodinu po obětování ovečky dostala na talíři maso , ani mě nenapadlo, že už je to ta chudinka. Byla !!. Téměř na konci jídla jsem byla tázána jak mi ovečka chutnala. Zachovala jsem profesionální úsměv, dokonce i ovečku v puse, a zmohla se jen na : " moc dobré, ale už nebudu :)). A od té doby jsem byla po celou dobu v Egyptě za vegetariana, ...co kdyby náhodou .

Naštěstí jsem letěla za pár dní domů, tak mé tělo nedostatkem masa ani netrpělo. A ze všeho nejvíc jsem se těšila na horkou vanu a nerozbitou sprchu, kde teče pořád teplá voda.

O dalších zážitcích třeba zase někdy příště ...

a ještě jeden recept na závěr :

Falafel

3 sklenice cizrny{hommosu}nebo velkozrnneho bobu,popripade soje{ soja se velmi osvedcila}
1 velká cibule
3-5 stroužku česneku
1 svazeček zelene petrželove natě
sůl
1 lžička mleteho černeho koření
1 lžička mleteho kminu
1 lžička strouhaneho muškatoveho orišku
1 lžička cayenskeho koření {popřípadě mleté červené papriky}
2 vejce
5 lžic strouhanky
olej na smaženi

1.Luštěninu namočime přes noc do velkeho množstvi vody.Můžeme použít take kombinaci cizrny a bobu

2.Luštěninu umeleme společně s cizrnou,česnekem a zelenou petrželovou nati.
3.Osolime,okořeníme,prřdáme vejce a strouhanku,dobře promícháme a necháme stát aspoň 1 hodinu.Lžící tvoříme placičky a smažíme

A.

Autor: Samira Ben Yacoub | sobota 26.4.2008 12:50 | karma článku: 14,55 | přečteno: 1621x
  • Další články autora

Samira Ben Yacoub

Pribeh o krasne lasce mezi dvema lidmi

Nejde o znamy pribeh o Romeovi a Julii nebo o Qais a Lajla.....

14.8.2008 v 20:21 | Karma: 11,94 | Přečteno: 1985x | Diskuse| Ostatní

Samira Ben Yacoub

Nepotlačujte v sobě cit k trpicim dětem

Jsme tak lhostejní a bezcitní, že s námi něco takového už ani "nehne" ?

3.7.2008 v 13:08 | Karma: 12,56 | Přečteno: 1913x | Diskuse| Ostatní

Samira Ben Yacoub

Rodina-nejkrasnejsi slovo na svete

Kdo ale urcuje vysi veku, kdy jsou nase deti schopne se o sebe dostatecne postarat?

29.6.2008 v 22:16 | Karma: 15,43 | Přečteno: 2213x | Diskuse| Ostatní

Samira Ben Yacoub

Prvni dum k uctivani Allaha-Kabba

Kazdy rok prichazi miliony vericich ze vsech zemi sveta(2,5 milionu), aby ji obchazeli s nadeji v Allahovo milosrdenstvi, dalsi miliony touzi ji alespon videt a dotknout se, jako ja :-))

25.6.2008 v 12:53 | Karma: 11,63 | Přečteno: 2055x | Diskuse| Ostatní

Samira Ben Yacoub

Kde zit?

nechodte na schuzku pozde, uz jen 1 minuta jim narusi cely plan, a prijdete-li drive maji z toho stres....

21.6.2008 v 16:22 | Karma: 13,23 | Přečteno: 2653x | Diskuse| Ostatní

Samira Ben Yacoub

Svata valka ? Co je pravdou?

svata valka,, ...termin, ktery je nespravny...

17.6.2008 v 21:44 | Karma: 10,62 | Přečteno: 1899x | Diskuse| Ostatní

Samira Ben Yacoub

Ano ci ne?

Jsem svobodná....

13.6.2008 v 0:12 | Karma: 11,94 | Přečteno: 1916x | Diskuse| Ostatní

Samira Ben Yacoub

Prace neni nikdy dost

Pokud Vam tento problem neni lhostejny, preposilejte dal...

4.6.2008 v 1:15 | Karma: 9,54 | Přečteno: 1702x | Diskuse| Ostatní

Samira Ben Yacoub

Znasilnena a zrazena zeme-Palestina

V Palestine vznikly jedny z prvnich svetovych civilizaci...

1.6.2008 v 19:00 | Karma: 10,94 | Přečteno: 1796x | Diskuse| Ostatní

Samira Ben Yacoub

Ruze

Kdo z vas mi prinesl tuhle kvetinu? zeptal se Dawud podivene. Jeden ze zaku se postavil a rekl: To jsem byl ja vazeny Dawud...

28.4.2008 v 8:56 | Karma: 9,07 | Přečteno: 1187x | Diskuse| Ostatní

Samira Ben Yacoub

Merguez

Tuniske parecky

25.4.2008 v 13:43 | Karma: 12,68 | Přečteno: 3608x | Diskuse| Ostatní

Samira Ben Yacoub

Islamofobie je rostoucim ukazem

Vzdelavani je zakladnim nastrojem k prevenci a lecbe netolerance a diskriminaci muslimu,, rekl spanelsky ministr zahranici Miguel Angel pri uzavreni sezeni, uvedl Agence france-Presse (AFP)

24.4.2008 v 23:00 | Karma: 12,58 | Přečteno: 2037x | Diskuse| Ostatní

Samira Ben Yacoub

Ženská obřízka z pohledu islámu

Nařizuje islám obřízku žen? Existuji důkazy v Koránu ?

24.4.2008 v 21:20 | Karma: 19,89 | Přečteno: 4356x | Diskuse| Ostatní

Samira Ben Yacoub

Harissa-domaci

Snad nejdůležitější chuťová přísada používaná v Tunisu a Alžírsku. Je dobré ji mít v chladničce před pokusem připravit něco z tuniské, nebo alžírské kuchyně....

22.4.2008 v 18:05 | Karma: 13,78 | Přečteno: 2155x | Diskuse| Ostatní

Samira Ben Yacoub

Kabsah

Kabsah - velice oblibene jidlo v Saudske Arabii Slozeni: 1 velka nakrajena cibule 2 polevkove lzice oleje 2 strouzky cesneku

21.4.2008 v 18:21 | Karma: 13,44 | Přečteno: 1772x | Diskuse| Ostatní

Samira Ben Yacoub

Jsou jahody opravdu červené ?

"......jahodový koláč trochu jinak "

21.4.2008 v 16:40 | Karma: 12,21 | Přečteno: 1641x | Diskuse| Ostatní

Samira Ben Yacoub

Moudrost polygamie ?

polygamie, téma často na islámu kritizované. Podívejte se pod pokličku .....

19.4.2008 v 20:30 | Karma: 20,24 | Přečteno: 3169x | Diskuse| Ostatní

Samira Ben Yacoub

SVOBODA nebo "SVOBODA"?

Jen takove malé zamyšleni z pohledu muslimky, jehož cílem není pobuřovat, kritizovat, agitovat ani rozčílit, jen možná trochu popřemýšlet nebo se jen zasmát a jít dál........šťastnou cestu !

19.4.2008 v 10:00 | Karma: 13,16 | Přečteno: 1873x | Diskuse| Osobní

Samira Ben Yacoub

Žena a rodina v Islamu

Zena a rodina v Islamu

15.4.2008 v 13:31 | Karma: 15,75 | Přečteno: 2947x | Diskuse| Ostatní

Samira Ben Yacoub

Pochopeni

15.4.2008 v 1:47 | Karma: 11,86 | Přečteno: 1441x | Diskuse| Ostatní
  • Počet článků 24
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2117x
Ptejte se....




Created by Crazyprofile.com